Words

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani. Dan sesiapa yang bertaqwa kepada Allah (dengan mengerjakan suruhanNya dan meninggalkan laranganNya), nescaya akan dijadikan baginya jalan keluar (dari segala perkara yang menyusahkannya). Serta memberinya rezeki dari jalan yang tidak terlintas hatinya. Dan (ingatlah), sesiapa berserah diri bulat-bulat kepada Allah, maka Allah cukupkan baginya (untuk menolong dan menyelamatkannya). Sesungguhnya Allah tetap melakukan segala perkara yang di kehendakiNya. Allah telahpun menentukan kadar dan masa bagi berlakunya tiap-tiap sesuatu. (Ayat 2 & 3 Surah At-Talaq)

Followers

Sunday, October 23, 2011

From Kuala Lumpur to Penang

Final Chapter (Goodbye... Penang)

Setiap permulaan pasti ada pengakhiran... Begitu juga dengan percutian kami di Pulau Pinang, masa terasa begitu singkat, rasa macam banyak lagi tempat yang kami tidak sempat lawati.

Keretapi dan Ferry merupakan pengangkutan yang kami pilih semasa hendak ke Penang. Maka untuk pulang ke Kuala Lumpur kami ingin pengangkutan yang santai dan tidak memakan masa jadi kapal terbang menjadi pilihan kami..



Kami hanya menaiki bas untuk ke Penang International Air. Ribuan terima kasih kami ucapkan kepada Aida dan keluarga kerana bersusah-susah membawa kami berjalan-jalan mengelilingi Pulau Pinang. Padang Bota, batu Feringgi, Masjid Terapung dan banyak lagi. Tidak lupa juga masakan-masakan yang dimasak oleh Mak Lang (Mak Aida) ketika kami menumpang di rumah..



Gambar ini, semasa kami berada di Penang International Airport. Makanan tengahhari kami ialah Chicken Pai dan air mineral (Beli dekat station bas) dari 'The Coffee Bean', yang berharga RM 8.90.

Sekian...




Date: 16 September 2011 - 18 September 2011


Gambar-gambar kenangan kami semasa berada di Pulau Pinang dari hari kami sampai hinggalah ke hari kami pulang. Kami rasa kami akan ke Pulau Pinang lagi kerana masih banyak tempat-tempat menarik yang kami belum lawati...

No comments: