Words

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani. Dan sesiapa yang bertaqwa kepada Allah (dengan mengerjakan suruhanNya dan meninggalkan laranganNya), nescaya akan dijadikan baginya jalan keluar (dari segala perkara yang menyusahkannya). Serta memberinya rezeki dari jalan yang tidak terlintas hatinya. Dan (ingatlah), sesiapa berserah diri bulat-bulat kepada Allah, maka Allah cukupkan baginya (untuk menolong dan menyelamatkannya). Sesungguhnya Allah tetap melakukan segala perkara yang di kehendakiNya. Allah telahpun menentukan kadar dan masa bagi berlakunya tiap-tiap sesuatu. (Ayat 2 & 3 Surah At-Talaq)

Followers

Sunday, October 2, 2011

FROM THE DESK OF BLOGGER : Thank You

Assalammualaikum w.b.t.


Pantas betul masa berlalu, sedar tak sedar kini telahpun masuk bulan Oktober 2011. Jadi dikesempatan ini, kami ingin berterima kasih kepada Clickers yang masih bersama dan memeriahkan lagi Blog kami ini. Mohon maaf di minta sekiranya ada kekurangan pada paparan-paparan kami sebelum ini.

Untuk memantapkan lagi blog ini, kami telah membeli sebuah buku berkenaan dunia blog ini yang bertajuk ‘Rahsia Blogger - Edisi ke 2’, oleh Mohd Suhaimy Abu Bakar & Mohammed Farid Sulaiman.



Setelah tamat membaca buku ini, banyak perkara yang menarik dan berfaedah yang kami ketahui di samping ia juga menaikkan lagi semangat kami untuk terus dalam dunia blogger ini. Dan cadangan kami kepada Clickers yang ingin menceburi dunia blogger ini belilah buku ini sebagai panduan anda (bagi kawan-kawan yang mengenali kami datang la rumah kalau nak pinjam heheh..).

Pada 1 Oktober 2011, saya dan isteri saya telah mendapat panggilan dari ibu kami supaya pergi ke Johor Bahru untuk melawat kakak dan abang ipar kami yang baru kehilangan ayah tersayang… Takziah buat Kak Mija dan Abang Lin, semoga roh arwah dicucuri rahmat dan di tempatkan di kalangan orang yang beriman… Al-Fatihah

Berbalik pada kisah kami… bagi menaikkan lagi kualiti dan kuantiti blog ini, kami telah mengadakan perbincangan bertempat di Restoran Black Canyon, Jusco Bukit Indah, Skudai Johor. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar.. sambil berbincang sambil berdating hehehe agak lama kami tak keluar makan macam ni..


Hasil perbincangan kami pada makan malam itu, selepas ini setiap posting kami akan disusun dengan membuat section atau tajuk utama. Section/Tajuk utama ini akan kami namakan seperti ini:

1. From The Desk of Blogger
Disini akan kami paparkan perkara-perkara berkaitan kami ataupu blog, artikel-artikel, gambar- gambar serta bahan-bahan lain yang kami rasa ingin berkongsi bersama.

2. Today News
Artikel-Artikel dan Tips-Tips berkaitan kesihatan, simpanan & pelaburan, bahan-bahan berkaitan Islam, sejarah dsb.

3. Travel and Leisure
Tempat peranginan yang patut anda lawat bersama rakan atau keluarga yang pernah kami lawati.

4. Food & Beverage
Restoran dan kedai makan yang pernah kami kunjungi dan Resipi masakan yang pernah kami hasilkan.

5. Joke of The Week
Cerita-cerita dan gambar-gambar lawak.

6. Garage Sale
Perniagaan yang akan atau sedang kami lakukan.

Diharapkan segala perubahan yang akan kami lakukan ini, dapat lebih menarik minat anda untuk terus bersama kami.

Sekian dahulu dari kami.. Assalammualaikum.

No comments: