Words

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani. Dan sesiapa yang bertaqwa kepada Allah (dengan mengerjakan suruhanNya dan meninggalkan laranganNya), nescaya akan dijadikan baginya jalan keluar (dari segala perkara yang menyusahkannya). Serta memberinya rezeki dari jalan yang tidak terlintas hatinya. Dan (ingatlah), sesiapa berserah diri bulat-bulat kepada Allah, maka Allah cukupkan baginya (untuk menolong dan menyelamatkannya). Sesungguhnya Allah tetap melakukan segala perkara yang di kehendakiNya. Allah telahpun menentukan kadar dan masa bagi berlakunya tiap-tiap sesuatu. (Ayat 2 & 3 Surah At-Talaq)

Followers

Sunday, October 9, 2011

Garage Sales: Handbag

Assalammualaikum & Salam 1Malaysia

Pada akhir bulan syawal yang lalu, kami telah pergi menziarahi makcik kami yang tinggal di Bukit Antarabangsa. Untuk pengetahuan Clickers, dia merupakan seorang ahli perniagaan dan merupakan pemborong Handbag dan perfume.

Pada mulanya, sasaran pasarannya adalah hanya di internet dan membuka booth di pejabat-pejabat orang. Tetapi sekarang, dia mempunyai berpuluh-puluh ejen yang mengambil barang-barang ini terus dari rumahnya. Seronok juga bila tengok kejayaan makcik kami ni.

Lumrah seorang peniaga pasti akan mempromosikan barangan mereka kepada pembeli. Sembang punya sembang ….. TAADA

Dengan berbelanja tidak sampai RM 500.00, kami membeli sebuah handbag dan sebatang perfume. Selalunya bila harga murah kualitinya pun sama, tetapi berlainan dengan barang-barang yang kami beli dari makcik kami ini. Ianya sememangnya berkualiti.


Bagi anda yang ingin melihat gambar-gambar handbag, anda boleh la ke ruangan Garage Sale yang terdapat di Home.

Kami diberitahu yang perfume yang dijual disana merupakan perfume reject dan perfume tester. Jadi baunya memang sama macam yang kita beli di pasaraya-pasaya tu.

Sekian

No comments: