Words

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani. Dan sesiapa yang bertaqwa kepada Allah (dengan mengerjakan suruhanNya dan meninggalkan laranganNya), nescaya akan dijadikan baginya jalan keluar (dari segala perkara yang menyusahkannya). Serta memberinya rezeki dari jalan yang tidak terlintas hatinya. Dan (ingatlah), sesiapa berserah diri bulat-bulat kepada Allah, maka Allah cukupkan baginya (untuk menolong dan menyelamatkannya). Sesungguhnya Allah tetap melakukan segala perkara yang di kehendakiNya. Allah telahpun menentukan kadar dan masa bagi berlakunya tiap-tiap sesuatu. (Ayat 2 & 3 Surah At-Talaq)

Followers

Sunday, October 16, 2011

From Kuala Lumpur to Penang

Chapter 2 : Penang Night Life


Akhirnya.. kami tiba di rumah cousin kami di Balik Pulau. setelah membersihkan diri, kerana terlalu penat dan mengantuk (sebab dalam keretapi tadi hanya tidur-tidur ayam).

Zzzz... Buka je mata dah pukul 4.30 petang, jadi kamipun bersiap-siap sebab dah janji ngan kakak (Sepupu Aida) yang malam ni dia akan bawa kami jalan-jalan cari makan kat Pulau pinang ni. Memang excited nak keluar berjalan-jalan kat sini maklumla last time ke sini time kecik-kecik dulu.

Jemput Three sebuah rumah yang diubahsuai menjadi restoran merupakan destinasi makan malam pertama kami. orang kata makanan dekat sini best..


Tapi malangnya, Restoran tu tidak dapat menyajikan western food dengan alasan stok makanan western mereka telah habis. Jadi kami just order makanan biasa-biasa je... hehehe




Lepas habis je makan, kami dibawa ke Straits Quay. Dekat sini, kalau Clickers nak mencari kedai makanan memang tak susah, satu bangunan hampir semua kedai makan jek. Ikut selera je nak makanan makanan mahal ke or makanan murah. Semasa berjalan-jalan kat sini, sebuah kedai berjaya menarik perhatian kami.. SUGAR namanya.



Bagi Clickers yang suka membuat kek, kedai ini patut anda kunjung sekiranya berkesempatan ke Straits Quay ini. Terdapat banyak jenis-jenis kek yang telah siap dibungkus beserta cara-cara membuatnya. Peralatan-peralatan membuat kek juga ada dijual disini dan kebanyakannya yang tiada ditempat lain.




Haah!! tengok la tu sempat lagi membeli.. tapi percayalah, kalau masuk jek kedai ini rasa semua nak beli kalo boleh kedai-kedai sekali. Sebanyak tiga jenis resipi kek yang dibeli oleh kami.

kami meneruskan lagi perjalanan kami, merayau-rayau sekitar bangunan itu.. Banyak kedai-kedai yang jarang dijumpai di Kuala Lumpur. Terdapat sebuat Night Bazaar disini, dan kebanyakkannya mereka menjual barang-barang antik, baju-baju yan diprint sendiri, aksesori-aksesori wanita seperti rantai, cincin, gelang dan banyak lagi.

Dekat 3 jam juga kami berjalan di Straits Quay, lepas tu kami pulang ke rumah... PENAT BUT SERONOK

Bersambung.... (Chapter Last)

No comments: