Words

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani. Dan sesiapa yang bertaqwa kepada Allah (dengan mengerjakan suruhanNya dan meninggalkan laranganNya), nescaya akan dijadikan baginya jalan keluar (dari segala perkara yang menyusahkannya). Serta memberinya rezeki dari jalan yang tidak terlintas hatinya. Dan (ingatlah), sesiapa berserah diri bulat-bulat kepada Allah, maka Allah cukupkan baginya (untuk menolong dan menyelamatkannya). Sesungguhnya Allah tetap melakukan segala perkara yang di kehendakiNya. Allah telahpun menentukan kadar dan masa bagi berlakunya tiap-tiap sesuatu. (Ayat 2 & 3 Surah At-Talaq)

Followers

Tuesday, September 27, 2011

From Kuala Lumpur to Penang

Chapter 1 : Penang Here we Come

15 September 2011, last minute punya planning pergi Penang. Nasib baik ada tiket Kereta api ke Butterworth. Kitaorang bertolak dari KL Central pada pukul 11.00 malam. Then sampai Butterworth pukul 7.15 pagi. Ini merupakan pengalaman pertama kami, dan kami rasa CLICKERS semua patut try sebab memang adventure habis.. 


Ini masa tengah tunggu  PutraLRT, dari Sri Rampai ke KL Central. Thanks to Kakak sebab hantar kitaorang.


Gambar 1st tu, masa tengah tunggu KTM.. lapar sangat so apa lagi KFC laa.. Lepas tu KTM senandung Mutiara pun sampai, jauh jugak la kitaorang terpaksa berjalan ke koc yang hujung sekali.


Ini beberapa view yang sempat kami ambil di Koc Kelas Dua Tempat Tidur...
Tips untuk korang, jangan ambil katil sebelah pintu sebab korang takkan dapat tidur dengan nyenyak bila bunyi pintu orang keluar masuk and bunyi enjin dia...KUAT GILERR... 


WELCOME TO BUTTERWORTH..Yeayy dah sampai..
bergambar dulu untuk kenangan dimasa tua nanti.


Ini gambar kerera api dulu-dulu masa zaman British. Bebetul depan KTM Butterworth. 


Dari KTM Butterworth, kitaorang berjalan pulak ke Terminal Ferry Butterworth untuk ke Georgetown.
Untuk naik ferry ni korang kena sediakan duit syiling RM 1.20 per person, sebab mesin hanya acept duit syiling je.
Masa atas ferry ni kebetulan musim obor-obor, so dapat la kitaorang tengok obor-obor berenang-renang secara LIVE.. hehe


Lepas je sampai kat ferry terminal.. berjalan pulak ke Bus Terminal, mujur dekat. Tunggu cousin (Aida) kitaorang amik. sementara menuggu, sempat juga bergambar. Bus stop pun jadi.. hehehe


To be continue






1 comment:

seven heaven wardrobe said...
This comment has been removed by the author.